Mój kraj, moja duma: Pracownia Gier i jej rewolucyjna metoda rekrutacyjna

Opublikowano Kwiecień 11, 2016 | przez MB

pracownia

Rozmowy kwalifikacyjne to przeżytek. Polska firma stworzyła grę, która sprawniej i skuteczniej ocenia możliwości potencjalnego pracownika i jednocześnie pozwala się wykazać.

W branży HR już dawno nie było takiej rewolucji. Środowisko doczekało się prężnie działającej i kreatywnie myślącej grupy ludzi, która proces poszukiwania i zatrudniania nowych pracowników wprowadziła na wyższy level. Joanna Średnicka, Jagoda Gandziarowska-Ziołecka i Filip Tomaszewski dzięki grze stworzonej na zaliczenie zajęć stali się prawdziwymi dominatorami w dziedzinie tzw. grywalizacji.

Ich zadanie domowe spodobało się wykładowcy tak bardzo, że zaprezentował je znajomemu z Programu ds. Rozwoju ONZ (UNDP). Ten z kolei pchnął projekt dalej i wykorzystał go podczas integracji urzędników w Małopolsce. Potem pojawiła się myśl, że gry regularnie mogą znajdować zastosowanie w dużych przedsiębiorstwach i tak powstała Pracownia Gier Szkoleniowych. Proponowane przez nią rozwiązania szybko stały się obiektem pożądania dużych korporacji. Wraz z pożądaniem pojawiły się też pieniądze. Pracownia zaczęła prowadzić szkolenia dla polskich menadżerów, wkrótce pojawiły się propozycje m.in. ze Stanów Zjednoczonych i Brazylii. Ze swoimi grami i symulacjami Średnicka, Gandziarowska i Tomaszewski zjechali już prawie cały świat. Ich sukces oparty jest przede wszystkim na scenariuszu, który stawia gracza w sytuacji kryzysowej, z której musi wyjść obronną ręką.

Jednak gry treningowe to jedno, a gry służące rekrutacji to drugie. W tym sektorze nasi bohaterowie są absolutnymi prekursorami. Stworzyli Competence Game, która w wymierny sposób pozwala określić i ocenić umiejętności oraz kompetencje jednostki, a także znacznie skrócić rekrutację. To, co standardowe wieloetapowe procesy oceniają przez kilka dni, a nawet tygodni, program wyłapuje zaledwie w trzy godziny. Gra w dodatku dostępna jest online, przez co nie wymaga instalowania w przedsiębiorstwie specjalnego oprogramowania. Jej działanie było wnikliwie badane przez aż dwa lata na grupie tysiąca pięciuset osób, a efekty są zachwycające. Competence Game była już prezentowana m.in. w Nowym Jorku, gdzie eksperci jednogłośnie orzekli, że ta gra to prawdziwa rewolucja.

Założyciele Pracowni Gier mają jednak łeb nie tylko kreatywnego myślenia, ale także do dbania o własne interesy. Ich równoległą działalność stanowi Experience Corner, czyli sklep internetowy, dzięki któremu są zawsze o krok przed konkurencją. Sprzedają w nim autorskie produkty, gry sprowadzane z zagranicy, poradniki itp. To miejsce stworzone z myślą o trenerach zatrudnianych przez duże i małe przedsiębiorstwa, w którym znajdą wszystko to, czego potrzebują.

Więcej na temat działalności Pracowni Gier, na temat  Competence Game i sklepu znajdziecie pod poniższymi linkami.

http://pracowniagier.com/
https://competencegame.com/
http://www.experiencecorner.com/

Komentarze


Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Back to Top ↑